Nie zapominajcie, że w mieście będzie zajefajny system, ale na jedynych światłach do Lesnicy przy AOW, tramwaj ma czerwoną fale. Jurku, czy jako Radny może byś się zainteresował możliwością wzbudzania przez tramwaj na tym skrzyżowaniu zielonego światła? To jest proste i tanie.
Probujesz na sile nam lansowac pomysly Dutkiewicza i Adamskiego? Ja akurat uwazam, ze to jest 110 mln wywalonych w bloto za ktore moznaby wykonac duzo wiecej ciekawych projektow.
Ciekawa informacja o systemie sterowania ruchem instalowanym we Wrocławiu: http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,its … -8679.html
Akurat szpital powstanie za kilka lat, gdy skończy się przebudowa ul. Kosmonautów, więc i tak by to nic nie zmieniło. Dlaczego się dalej tramwaje wleką? Bo muszą jeździć zgodnie z rozkładem. Nikt w magistracie nie jest taki mądry, aby przeprowadzić badania i wprowadzić korektę zgodną z rzeczywistością. Bo nie ważne czy teraz, 5 lat temu, 15 lat temu rozkład jest TAKI SAM.
A najlepsze jest ze baranki z inwestycji, nie wpadli na to, zeby przy okazji remontu Kosmonautow, juz przygotowac droge i teren pod skret do szpitala i pomyslec o koniecznosci wybudowania przystanku tramwajowego. Ale czego tu wymagac od urzedasow? Myslenia? hahahaha
No właśnie miała być taka rewolucja w transporcie do Leśnicy a jako było tako jest. Jesli chodzi o Tramwaj + to naprawdę komicznie wygląda sytuacja, kiedy dojeżdża on pusty do pętli, a następnie przyjeżdża wypełniony po brzegi tramwaj nr 10 lub 20, do których dosiadają się jeszcze pasażerowie + No, ale cóż urzędnicy twierdzą, że jest nas za mało.
Poza tym, czy ktoś się zastanawiał, jak będzie w przyszłości wyglądać komunikacja do szpitala, skoro tak mało tramwajów dojeżdża do Leśnicy. Niezbyt fajna perspektywa przesiadać się kilka razy, gdy jedzie się do szpitala w odiwedziny, cz y też w celach leczniczych:)
Kolejna kwestia to szybkość naszych tramwajów. Przed remontem torowiska mówiło się, że przyczyną ich wyjątkowo powolnej jazdy jest fatalny stan torów. Poza tym tory miały być rzekomo przygotowywane pod nowy wspaniały tramwaj +. No i remont był, plusa jak nie było tak nie ma, a tramwaje jsk się wlekły tak się wleką.
Usprawnienie komunikacji do Lesnicy to kolejne pole do popisu dla radnego Michalaka i Rady Osiedla. I nie sądzę, aby istotne było tu pytanie się o cenę tramwajów, na które przetragi zostały już rozstrzygnięte i nic już w tej kwestii w zasadzie się zrobić nie da. Trzeba się moim zdaniem teraz skupić na tym, aby przedłużyć kurs już zakupionych plusów do Leśnicy.
Bodiniusz napisał:
Czy wyjaśniło się jakie linie i z jaką częstotliwością będą jeździły do Leśnicy?
Za WFK
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p … 0&start=94
Tramwaje:
Tramwaje:
12,22
linie zlikwidowane
15
linia skierowana docelowo na Park Południowy
20
linia skierowana na Leśnicę
23
linia skierowana do Wrocławskiego Parku Przemysłowego
Czyli wygląda na to, że do Leśnicy będzie jeździć 20 i 10. Moim zdaniem to nietrafiony pomysł, już wolałbym 23, bo dużo łatwiej dostać się na Oporów/Grabiszyńską (czy to autobusem czy samochodem) niż w okolice placu Kromera.
sie wybralo sie ma
zobaczycie jaki da popis w ostatnich 2 latach urzedowania - zdaje sobie sprawe ze to jego ostatnia kadencja wiec szuka drogi ewakuacyjnej
prośba: niech ktoś napisze, bo ja to lajkonik jestem, kto jest decydentem w sprawie zakupu tych tramwajów? kto decyduje o takim a nie innym kierunku tej inwestycji?
1. miasto jest sparaliżowane, według statystyk najdłuzej w Polsce stoi się w korkach w Warszawie i Wrocławiu
2. według rankingu Wrocław jest miastem, które najgorzej w Polsce wykorzystuje fundusze unijne
3. Wrocłąw jest jednym z najbardziej zadłużonych miast w Polsce
4. teraz prezydent zamiast miastem się zająć, do czego sam czuł powołanie, zajmuje się polityką na szczeblu centralnym - jakiś Senat chodzi mu po głowie
5. i daje kolejną marchewkę Wrocławianom - metro/utopię
krew człowieka zalewa jak patrzy na to Dutkiewiczowskie partactwo
Bodiniusz napisał:
^^ Ponad 2x droższe te denne skody. Plus potrzeba przebudowy wielu miejsc.
Mam nadzieję, że jest jakiś sąd ostateczny i gdzieś poza tym światem jakaś Sprawiedliwość dosięgnie tego, kto podjął tak kosztowne i bezsensowne decyzje o rodzaju taboru i infrastruktury na niektórych liniach...
taaaa
^^ Ponad 2x droższe te denne skody. Plus potrzeba przebudowy wielu miejsc.
Mam nadzieję, że jest jakiś sąd ostateczny i gdzieś poza tym światem jakaś Sprawiedliwość dosięgnie tego, kto podjął tak kosztowne i bezsensowne decyzje o rodzaju taboru i infrastruktury na niektórych liniach...
Szanwni Państwo,
poniżej przedstawiam treśc odpowiedzi jaką Jurek otrzymał w sprawie kosztów zakupów nowych tramwai do taboru MPK.
K.Bekieszczuk
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na skierowane do nas zapytanie o podanie „kosztów zakupu jednej sztuki tramwaju plus oraz kosztów zakupu jednej sztuki tramwaju PROTRAM” uprzejmie wyjaśniamy:
1. 1. zakupu tramwajów dwukierunkowych Skoda19T w cenie netto za 1 sztukę 7 720000, 00 PLN, dokonała Gmina Wrocław (umowa z dnia 2 kwietnia 2009r. zawarta pomiędzy Gminą Wrocław a Škoda Transportation a.s. z siedzibą w Republice Czeskiej, 301 28 Plzeň, Tylova 1/57), po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w ramach Projektu Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap I”, stanowiącego element składowy Projektu „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap I” planowanego do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, Działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.
W dniu 2 kwietnia 2009r Gmina Wrocław przeniosła na MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu prawa i obowiązki wynikające z wyżej przywołanej umowy o zamówienie publiczne.
2. 2. zakupu tramwajów jednokierunkowych produkowanych przez Spółkę Remonty i Modernizacja Tramwajów PROTRAM-WROCŁAW Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością we Wrocławiu, ul. Legnicka 65, w cenie netto za 1 sztukę 2 895 000, 00 PLN, dokonało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z o.o. we Wrocławiu na podstawie umowy zawartej w dniu 30.09.2010r., po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w ramach Projektu Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap I”, stanowiącego element składowy Projektu „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap I” planowanego do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, Działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.
W przypadku dalszych pytań pozostajemy do dyspozycji.
Z poważaniem
Zdzisław Ferenz
CZŁONEK ZARZĄDU
DYREKTOR ds EKSPLOATACJI
Panie Jerzy, ilość tramwajów, jakie mogą poruszać się po torowisku zależy tylko i wyłącznie od rozmieszczenia stacji zasilania, i jeśli będą one w stanie zapewnić odpowiednią moc dla trakcji, to tramwaj mógłby kursować do leśnicy nawet co minutę. Według mnie głównym problemem Leśnicy jest nie mały takt linii autobusowych i tramwajowych, ale nieprzewidywalność przyjazdu i odjazdu autobusu czy tramwaju. Korki autobusowe usunąć trudno, ale ustalenie priorytetu dla tramwajów to kwestia kilku podpisów i chęci...
Panie Zbyszku,
złożę stosowną interpelację- będziemy znali szczegóły, koszty itp. (choć nie sądzę, aby Tolek bardzo się pomylił). Będziemy mogli się także zorientować, jak najsensowniej usprawnić komunikację z Leśnicy (szeroko pojętej). W tym kontekście, zwiększanie ilości linii do Leśnicy mija się z celem- większa ilość tramwajów, na tej samej ilości torów, powodować będzie tylko większe zatory.
O zwiększenie częstotliwości kursowania 403 zwróciłem się już. Mają zostać przeprowadzone badania potrzeb i napełnienia autobusów.
wystarczy pogooglać. moje obliczenia są takie dość ogólne, ale i tak wynika że skodzine dwukierunkowce są prawie 3x droższe...
cena skody: 28 skód kosztowało 216mln zł, co wychodzi 7.720.000 zł na tramwaj
cena protramu: 12 prortramów, z czego 8 trzyczłonowych i 4 dwuwagonowe kosztowalo 33.911.120,00 zł, co daje średnio 2.825.926 zł per tramwaj