#16 2010-08-19 11:55:04

Magda

Gość

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Szanowny Panie Michalak, Szanowni Radni,

czy jest możliwe zorganizowanie i wystawienie na terenie Stabłowic przynajmniej jednego zestawu koszy na surowce wtórne?
Mieszkam już tu od jakiegoś czasu, wiele spaceruję z małym snynkiem i specjalnie rozglądam sie za tymi koszami, gdyż oboje z mężem sortujemy śmieci i uczymy tego nasze dzieci. Problem pojawia się, gdy plastiki, butelki itp wysypuja sie z naszych pojemników w domu - nie mamy w okolicy miejsca, gdzie możemy je wrzucić.
Bardzo proszę o informację czy i gdzie są takie miejsca na Stabłowicach oraz jak i kiedy można je zorganizować.
Pozdrawiam, Magda

#17 2010-08-19 20:16:18

Jerzy Michalak

Member

Zarejestrowany: 2007-12-02
Posty: 433
Punktów :   -9 

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Pani Magdo,

przepraszam za długi post, ale kwestia pojemników do segregacji śmieci, choć wydaje sie oczywista, nie jest taka łatwa. Sam segreguję śmieci (makulatura, szkło i tworzywa sztuczne) i gdy jeżdżę po Polsce, zwracam uwagę, że w wielu małych miejscowościach takie pojemniki nie są rzadkim widokiem. 

We Wrocławiu rozwiązano rzecz inaczej. Nasze Miasto posiada największą w Polsce sortownię śmieci komunalnych, uchwałą zaś Rady Miejskiej obowiązek segregowania śmieci nałożono na właścicieli nieruchomości. Obowiązek ten właściciele mogą realizować poprzez samodzielną segregację odpadów, lub poprzez wykazanie (zawartą umową), że śmieci trafiają do przedsiębiorstwa taką segregację prowadzącego. Skoro zatem nasze śmieci i tak trafiają do sortowni, nie ma konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z utrzymywaniem alternatywnego systemu zbierania i segregowania śmieci. Czy jest to myślenie słuszne. W kategoriach ekonomicznych pewnie tak, jeśli zaś idzie o edukację ekologiczną- mam wątpliwości. 
    Stąd ZDiUM nieszczególnie chętnie ustawia nowe pojemniki.   

    Inną rzeczą jest to, i z tym pracując w Radzie Osiedla często się spotykam, gdzie kontenery ustawić. Żaden z Mieszkańców nie zgodzi się, aby pod jego oknem stały takie pojemniki. Ponadto są także ludzie, którzy korzystając z okazji, podrzucają swoje śmieci domowe pod pojemniki do segregacji. Na Złotnikach wystąpiła sytuacja tak drastyczna (wokół kontenerów walały się worki ze śmieciami, stare meble, a nawet zniszczone sedesy ), że zmuszeni byliśmy do zawnioskowania o likwidację pojemników.
     Wokół sprawy "chodzę" już od jakiegoś czasu, mam nadzieję, że coś uda się załatwić. Na obecnym etapie nie chciałbym jednak niczego obiecywać.

W załączeniu podaję regulamin utrzymania czystości dla Wrocławia.

Pozdrawiam

Jurek Michalak
           

   Załącznik
do Uchwały Nr XXXII/1089/09
       Rady Miejskiej Wrocławia
            z dnia 19 marca 2009 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Wrocławia

Rozdział 1
Przepisy ogólne

§ 1

1.Regulamin określa szczegółowe wymagania w zakresie:
1)    utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych
w granicach Miasta Wrocławia;
2)    rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, wymagania dotyczące ich rozmieszczenia i utrzymania;
3)    częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;
4)    maksymalnego poziomu odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów;
5)    innych wymagań wynikających z gminnego planu gospodarki odpadami;
6)    obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe;
7)    utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej;
8)    wyznaczania obszarów obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.
2.    Zasady postępowania z odpadami komunalnymi określone w Regulaminie nie mają zastosowania do postępowania z odpadami wytworzonymi w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej, które jest uregulowane odrębnymi przepisami.

Rozdział 2
Obowiązki i wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenie nieruchomości

§ 2

1.Właściciele nieruchomości, w rozumieniu ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie posiadanej nieruchomości, poprzez realizację działań obejmujących:
1)    w zakresie stałych odpadów komunalnych:
a)    przeznaczenie części nieruchomości na własne lub wspólne
z właścicielami innych nieruchomości miejsce zbiórki odpadów oraz wyznaczenie na niej, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, miejsc do:
-    ustawienia pojemników o odpowiedniej pojemności przeznaczonych do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, w ilości
i w sposób zapewniający prawidłową ich zbiórkę i odbiór,
-    selektywnego gromadzenia odpadów, w szczególności wielkogabarytowych, odpadów z remontów i odpadów ulegających biodegradacji oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego lub do ustawienia pojemników bądź kontenerów na te odpady,
-    ustawienia pojemników lub worków przeznaczonych do gromadzenia odpadów innych niż wymienione wyżej, np. opakowaniowych, pochodzących z selektywnej zbiórki, w przypadku jej prowadzenia przez właściciela nieruchomości.
b)     wyposażenie nieruchomości w pojemniki lub kontenery na odpady komunalne o odpowiedniej pojemności, gwarantującej zachowanie normatywu wytwarzanych odpadów określonych w § 5 ust. 1, uwzględniające sposób odbierania odpadów z nieruchomości,
oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
c)    ustawienie pojemników i innych urządzeń do zbierania odpadów
w miejscach łatwo dostępnych, zarówno dla ich użytkowników jak i dla pracowników przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz nie powodujący nadmiernych uciążliwości i utrudnień mieszkańcom tej nieruchomości i osobom trzecim,
d)    utrzymywanie miejsc określonych w pkt 1 lit. a w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,    
e)    zawarcie pisemnej umowy na odbieranie odpadów komunalnych, w tym odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontów i odpadów ulegających biodegradacji, indywidualnie lub wspólnie z innymi właścicielami nieruchomości, z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie
na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych - uwzględniające faktycznie wytworzone ich ilości,
nie mniejsze jak ilości wynikające z tygodniowych norm wytwarzania odpadów określonych w § 5 ust. 1, wraz z ustaleniem częstotliwości wywozu tych odpadów.
2)    w zakresie nieczystości ciekłych:
a)    przyłączenie nieruchomości do kanalizacji sanitarnej lub ogólnospławnej, a w przypadku braku takiej możliwości, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych,
b)    odprowadzanie ścieków do kanalizacji sanitarnej lub ogólnospławnej,
a w przypadku jej braku, odprowadzanie nieczystości ciekłych
do zbiornika bezodpływowego lub do przydomowej oczyszczalni ścieków bytowych, spełniających wymagania określone w przepisach odrębnych,
c)    zawarcie pisemnej umowy na odbiór ścieków z zarządcą sieci kanalizacyjnej lub umowy na opróżnianie zbiornika bezodpływowego
i transport nieczystości ciekłych z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie,
d)    przyłączenie do sieci kanalizacyjnej, z zastrzeżeniem lit. e, nieruchomości zabudowanych, w tym wyposażonych w bezodpływowe zbiorniki do gromadzenia nieczystości ciekłych, w przypadku:
-     sieci istniejącej w dniu wejścia w życie Regulaminu, w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od tego dnia,
-    sieci nowobudowanej, w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy
od dnia oddania jej do użytkowania.
e)    obowiązek określony powyżej w pkt 2 lit. d nie dotyczy właścicieli nieruchomości, którzy wyposażyli nieruchomość w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych.
3)    w zakresie selektywnej zbiórki odpadów:
a)    stworzenie w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia wejścia
w życie Regulaminu, warunków do selektywnego zbierania odpadów, obejmującego co najmniej odpady:
- ulegające biodegradacji,
- wielkogabarytowe,
- z remontów,
- zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
b)    stworzenie w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia wejścia
w życie Regulaminu, przedsiębiorcom świadczącym usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych, warunków do ich selektywnego odbierania z nieruchomości na zasadach określonych w § 8.
Jako formę selektywnej zbiórki odpadów, dopuszcza się zbiórkę
niesegregowanych odpadów komunalnych pod warunkiem, że właściciel nieruchomości wykaże się umową na odbiór tak zbieranych odpadów komunalnych zawartą z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na odzysk odpadów w drodze sortowania lub przekazującym odpady przedsiębiorcy prowadzącemu taką działalność oraz odrębnie na odpady wielkogabarytowe, odpady z remontów, a także odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;
4)    w zakresie utrzymania czystości i porządku na częściach nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego:
a)    uprzątanie błota, śniegu, lodu, opadłych liści i innych zanieczyszczeń
z powierzchni nieruchomości, w szczególności z chodników, jezdni, ścieżek rowerowych, przystanków i pętli autobusowych
i tramwajowych, parkingów, podwórzy, przejść, bram, z zastrzeżeniem lit. b,
b)    gromadzenie na skraju chodnika od strony jezdni błota, śniegu i lodu uprzątniętego z chodników położonych wzdłuż nieruchomości w taki sposób, aby nie utrudniało to ruchu i nie zagrażało przechodniom
i pojazdom oraz istniejącej zieleni, z zachowaniem możliwości odpływu wody do kanalizacji,
c)    gromadzenie błota, śniegu i lodu uprzątniętego z przystanków komunikacyjnych oraz dróg publicznych przy krawędzi jezdni poza terenem przystanku komunikacyjnego w taki sposób, aby nie stanowiło
to utrudnienia dla wsiadających i wysiadających pasażerów oraz zatrzymujących się pojazdów,
d)    usunięcie sopli lodu i nawisów śniegu z dachów i gzymsów budynków niezwłocznie po ich pojawieniu się, w szczególności w miejscach nad wejściami i wyjściami z nieruchomości, bramami oraz przejściami
w sąsiedztwie ciągów komunikacyjnych,
e)    utrzymanie w należytym stanie sanitarno-porządkowym i technicznym placów zabaw przeznaczonych do wspólnego użytku, dokonywanie wymiany piasku w piaskownicach dla dzieci w terminach wynikających z obowiązujących przepisów sanitarnych,
f)    wyposażenie miejsc publicznych, w szczególności dróg publicznych, ciągów handlowo-usługowych, parków, w uzależnioną od natężenia ruchu, odpowiednią liczbę zamocowanych na stałe koszy ulicznych
na drobne odpady komunalne o pojemności od 10 l do 60 l.
2.    W przypadku braku możliwości spełnienia przez właściciela nieruchomości,
w obrębie posiadanej nieruchomości, obowiązków określonych wyżej w ust. 1 pkt 1, lit. a-d, w sposób tam wskazany, powyższe obowiązki właścicieli nieruchomości realizowane są w obrębie innej nieruchomości, do której w/w właściciele posiadają tytuł prawny.
3.    Właściciele nieruchomości zobowiązani są do:
1)    przechowywania przez okres 24 miesięcy dowodów opłacania usług
w zakresie odbierania odpadów komunalnych lub zakupu worków
oraz w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
2)    okazywania na każde żądanie uprawnionych organów kontrolnych dowodów, o których mowa w pkt 1 wraz z posiadaną aktualną umową
na świadczenie tych usług, zawartą z przedsiębiorcą posiadającym odpowiednie zezwolenie.

§ 3

1.Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na terenie nieruchomości wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez jej właściciela
pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do miejskiej kanalizacji sanitarnej po spełnieniu wymagań określonych w ustawie z dnia 18 lipca
2001 r. Prawo wodne (Dz.U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.3))
oraz ustawie z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz.U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858
z późn. zm.4)) lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie
z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
w szczególności ścieki takie nie mogą być bezpośrednio odprowadzane
do zbiorników wodnych, do ziemi oraz do kanalizacji deszczowej.
2.Zakazuje się napraw pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi, jeżeli naprawy te mogą powodować zagrożenie dla środowiska,
w szczególności wszystkie naprawy związane z wymianą oleju silnikowego, oleju skrzyni biegów, płynów chłodniczych i hamulcowych.

§ 4

Zabrania się:
1)    magazynowania na terenie nieruchomości odpadów poza miejscami
do tego przeznaczonymi;
2)    umieszczania w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne, odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontów, leków, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, które należy zbierać i usuwać z terenu nieruchomości zgodnie z odrębnymi przepisami, a także umieszczania odpadów ulegających biodegradacji wytworzonych w gospodarstwach domowych, w przypadku prowadzenia ich selektywnej zbiórki;
3)    umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, odpadów pochodzących z działalności gospodarczej;
4)    umieszczania w pojemnikach i kontenerach na odpady komunalne, odpadów medycznych, a nadto umieszczania w pojemnikach odpadów niebezpiecznych, które winny być przekazywane przedsiębiorcom prowadzącym działalność w zakresie zbierania tych odpadów lub
do punktów odbioru tych odpadów wskazanych przez gminę;
5)    wrzucania do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki, odpadów innych niż te, na jakie przeznaczony jest pojemnik lub worek;
6)    wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;
7)    odprowadzania nieczystości ciekłych do rowów melioracyjnych, zbiorników wodnych, kanalizacji deszczowej oraz bezpośrednio do gruntu;
8)    spławiania do wód powierzchniowych, śniegu i błota pośniegowego wywożonego z terenów zanieczyszczonych, a w szczególności z miejsc publicznych miasta, takich jak drogi, parkingi, tereny przemysłowe, bazy transportowe, itp. Dopuszcza się ich składowanie wyłącznie na terenach
do tego wyznaczonych, spełniających wymagania określone w przepisach odrębnych.

Rozdział 3
Rodzaje urządzeń do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na drogach publicznych oraz wymagania dotyczące
ich rozmieszczania i utrzymywania

§ 5

1.    Niesegregowane odpady komunalne zebrane na nieruchomości należy gromadzić, z zastrzeżeniem ust. 2-4, jedynie w zamykanych i szczelnych, wyłącznie do tego celu przeznaczonych, pojemnikach lub kontenerach,
o łącznej minimalnej pojemności wynikającej z tygodniowych norm wytwarzania odpadów określonych poniżej:

Minimalne tygodniowe normy wytwarzania odpadów

L.p.
   
Rodzaj nieruchomości
   
Rodzaj
normy
   
Litr/
tydzień   
Uwagi


1    2    3    4    5
1    Budynki mieszkalne    na mieszkańca    40     co najmniej jeden pojemnik 60l na nieruchomość
2    Szkoły wszelkiego typu, przedszkola, żłobki, uczelnie    na ucznia/ dziecko/studenta
na pracownika    3

15     -       

-
3    Szpitale, koszary, hotele, motele, pensjonaty,internaty, domy akademickie, bursy, noclegownie, schroniska dla bezdomnych, domy pomocy społecznej    na łóżko






na pracownika    20






15     -


4    Stacjonarne punkty handlowe zlokalizowane poza budynkami, typu kiosk, uliczne punkty szybkiej konsumpcji, kwiaciarnie    na pracownika    15     co najmniej jeden pojemnik
60 l na każdy punkt oraz 1 kosz uliczny przed punktem
5    Zakłady rzemieślnicze, usługowe,
produkcyjne, magazyny, hurtownie budowy, biura,
urzędy, banki,
przychodnie, gabinety lekarskie, lecznice, apteki, galerie sztuki,
pracownie artystyczne o różnym profilu (plastyka, muzyka, rzeźba), pomieszczenia biurowe związane
z wykonywaniem wolnych zawodów    na pracownika    15    co najmniej jeden pojemnik 110 l na każdy punkt
6    Lokale gastronomiczne, ogródki gastronomiczne, restauracje, bary, pizzerie, fastfoody, kawiarnie, cukiernie, lodziarnie    na 1 miejsce konsumpcyjne





na pracownika    20






15     co najmniej jeden pojemnik 110 l na każdy punkt
7    Lokale handlowe typu market    na pracownika    15
    co najmniej jeden pojemnik 110 l oraz
1 kosz uliczny przy każdym wyjściu
z lokalu
8    Ogrody działkowe    na każdą działkę




    40





10     w okresie
od 1 marca
do 31 października każdego roku,

poza tym okresem

9    Urządzone targowiska, hale targowe, giełdy    na pracownika

    15     oraz 1 kosz uliczny przy każdym wyjściu z tych terenów


10    Zespół garaży wolnostojących    na każde miejsce postojowe    10      -

2.    Do zbierania odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników lub kontenerów, określonych w ust. 1, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki udostępniane przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
3.    Kosze uliczne ustawione w miejscach publicznych, w szczególności takich jak chodniki, place, parki, zieleńce, przystanki tramwajowe i autobusowe, powinny być wykonane z materiałów niepalnych.
4.    Dopuszcza się gromadzenie odpadów wskazanych w § 2 pkt 3 w specjalnie dla tych potrzeb ustawionych na nieruchomości otwartych pojemnikach
lub kontenerach o pojemności umożliwiającej zachowanie technicznych warunków odbioru tych odpadów lub w odpowiednio dostosowanych do tych potrzeb miejscach/boksach.

§ 6

1.    Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować pojemniki, kontenery lub worki oznaczone następującymi kolorami:
1)    żółtym, z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i puszki;
2)    zielonym, z przeznaczeniem na szkło kolorowe;
3)    białym, z przeznaczeniem na szkło białe;
4)    niebieskim, z przeznaczeniem na makulaturę;
5)    brązowym, z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji;
6)    czarnym, z przeznaczeniem na odpady komunalne niezawierające odpadów niebezpiecznych oraz odpadów ulegających biodegradacji, przewidziane do odzysku w drodze sortowania;
7)    czerwonym, z przeznaczeniem na odpady niebezpieczne.
2.    Wszystkie pojemniki, kontenery lub worki na odpady muszą być zaopatrzone
w logo przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów oraz nazwę firmy, numer telefonu kontaktowego, a pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki dodatkowo w oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów i instrukcję korzystania z pojemnika.

§ 7

1.    Ustala się maksymalne poziomy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów,
w ilościach:
1)    w latach 2009 – 2010 r. – nie więcej niż 75 % całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji, wytworzonych w 1995 r.;
2)    w latach 2011 – 2013 r. – nie więcej niż 50% całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji, wytworzonych w 1995 r.;
3)    w latach 2014 – 2020 r. – nie więcej niż 35 % całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji, wytworzonych w 1995 r.






Rozdział 4
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych
lub nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości, z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 8

1.    Niesegregowane odpady komunalne oraz odpady ulegające biodegradacji winny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz na tydzień, przy czym częstotliwość odbioru tych odpadów z terenu nieruchomości ma gwarantować nieprzepełnianie się pojemników, z zastrzeżeniem ust. 2 - 5.
2.    Z nieruchomości, na których organizowane są imprezy w trybie przepisów
o bezpieczeństwie imprez masowych, a także z nieruchomości przyległych, jeżeli występuje taka potrzeba, odpady powstałe w trakcie imprezy należy usunąć niezwłocznie po jej zakończeniu.
3.    Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami wielomieszkaniowymi, zobowiązani są do opracowania i podania do wiadomości mieszkańców
tych budynków, w miejscach ogólnie dostępnych, harmonogramów wywozu odpadów.
4.    Odbieranie odpadów wielkogabarytowych i pochodzących z remontów, powinno odbywać się na bieżąco, zgodnie z harmonogramem o którym mowa wyżej
w ust. 3, nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.
5.    Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz kosze uliczne należy opróżniać z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia.
6.    Nieczystości ciekłe z terenów nieruchomości należy usuwać z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do przepełnienia zbiorników bezodpływowych.

Rozdział 5
Obowiązki i wymagania ciążące na osobach utrzymujących
zwierzęta domowe

§ 9

1.    Właściciel lub opiekun zwierzęcia zobowiązany jest utrzymywać je w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia sanitarnego i zagrożenia bezpieczeństwa osób trzecich, a także, aby nie powodować szkód i uciążliwości dla otoczenia.
2.    Właściciele utrzymywanych w lokalach mieszkalnych, jako zwierzęta domowe, ssaków, gryzoni, ptaków, gadów, płazów i owadów oraz pajęczaków są zobowiązani do zapobiegania ich wydostaniu się na zewnątrz lokalu,
dotyczy to w szczególności egzotycznych zwierząt jadowitych i drapieżnych.
3.    Właściciel lub opiekun zwierzęcia zobowiązany jest zapewnić pełny nadzór nad zwierzęciem.
4.    Właściciel psa zamieszkujący na terenie Miasta Wrocławia jest zobowiązany
do dokonania jego rejestracji w terminie 30 dni od chwili jego nabycia.
5.    Zobowiązuje się posiadaczy psów do zaopatrzenia ich w obrożę
z identyfikatorem umożliwiającym ustalenie miejsca zamieszkania właściciela zwierzęcia. Z obowiązku tego zwolnieni są posiadacze psów, którzy oznakowali zwierzę za pomocą elektronicznego mikroprocesora.
6.    Właściciel psa zobowiązany jest do niezwłocznego udokumentowania
na żądanie organu kontrolującego, faktu rejestracji psa oraz zaszczepienia psa przeciwko wściekliźnie. W przypadku braku możliwości przedstawienia stosownych dokumentów w trakcie kontroli, właściciel psa jest zobowiązany do przedłożenia ich w terminie i w miejscu określonym przez kontrolującego.

§ 10

1.    Osoba, z którą przebywa zwierzę na terenach publicznych, w szczególności takich jak drogi, chodniki, podwórka, parki i inne tereny zielone, zobowiązana jest do niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę.
2.    W miejscach publicznych zwierzęta domowe, w szczególności psy, mogą przebywać wyłącznie pod nadzorem osoby, która jest zdolna do sprawowania kontroli nad zachowaniem się zwierzęcia, z uwzględnieniem następujących zasad:
1)    psa należy prowadzić na smyczy z zastrzeżeniem pkt 3;
2)    psy należące do ras uznawanych za agresywne oraz psy, które zachowują się agresywnie w stosunku do ludzi i innych zwierząt, należy prowadzić
w kagańcu;
3)    zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi tylko wówczas, gdy pies ma założony kaganiec, a osoba,
z którą przebywa w tym miejscu ma możliwość sprawowania nad nim bezpośredniej kontroli, oznaczającej właściwą reakcję psa na komendę opiekuna w każdej sytuacji.

§ 11

1.    Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości do:
1)    zorganizowania zbierania i usuwania zwłok padłych zwierząt z terenu nieruchomości, a w przypadku nie ustalenia właściciela lub opiekuna padłego zwierzęcia, zlecenia usunięcia zwłok firmie wywozowej;
2)    zapewnienia właścicielom lub opiekunom zwierząt możliwości technicznych pozbywania się zebranych zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta;
3)    usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe
w przypadku nie wyegzekwowania tego obowiązku od właściciela lub opiekuna zwierzęcia, w szczególności z urządzonych placów zabaw dla dzieci i piaskownic;
4)    zabezpieczenia urządzonych na terenie nieruchomości placów zabaw dla dzieci i piaskownic przed dostępem zwierząt;
5)    zgłaszania do schroniska dla bezdomnych zwierząt faktu pojawienia
się na nieruchomości bezpańskich psów, w celu przewiezienia ich
do schroniska.
2.    Zabrania się utrzymywania w lokalach mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych zwierząt domowych w ilościach stwarzających uciążliwości dla mieszkających w tych budynkach ludzi.

§ 12

1. Nieruchomości, na których trzymane są zwierzęta należy zabezpieczyć tak, aby warunki utrzymywania zwierząt wykluczały możliwość niekontrolowanego opuszczenia przez nie terenu nieruchomości.
2. Nieruchomości, na których trzymane są zwierzęta agresywne, w tym psy agresywne, należy wyposażyć przy każdym wejściu na teren
nieruchomości w:

a)    dzwonek służący do wezwania właściciela nieruchomości,
b)    tabliczkę ostrzegawczą o minimalnym formacie 15x20 cm, z czytelnym napisem ostrzegającym o utrzymywaniu zwierzęcia agresywnego,
w tym psa agresywnego na terenie nieruchomości.

§ 13

1.    Przewożenie zwierząt środkami komunikacji publicznej jest możliwe tylko na zasadach ustalonych w odrębnych przepisach przez przewoźnika.
2.    Wprowadzanie psów na tereny parków lub tereny zieleni urządzonej dopuszcza się na zasadach określonych w regulaminie tych obiektów.

§ 14

Zakazuje się handlu zwierzętami domowymi i gospodarczymi poza miejscami wyznaczonymi do tego celu przez uprawnione do tego organy.

§ 15

Zabrania się:
1)    wprowadzania zwierząt na tereny:
a)    placów zabaw dla dzieci,
b)    ośrodków szkolno – wychowawczych,
c)    budynków użyteczności publicznej.
2)    kąpieli psów i innych zwierząt domowych w miejskich kąpieliskach
i fontannach.

            § 16

Przepisy § 10 ust. 1, a także § 15 pkt 1 nie dotyczą właścicieli psów przewodników osób niepełnosprawnych.

    § 17

Zwierzęta przebywające w miejscach publicznych bez opieki będą przewożone
do schroniska dla bezdomnych zwierząt.

Rozdział 6
Wymagania w zakresie chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 18

1.    Zakazuje się chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskich:
1)    na nieruchomościach zabudowanych, innych niż:
a)    gospodarstwa rolne w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r.
o podatku rolnym (Dz.U. j.t. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.),
b)    gospodarstwa produkcyjne w ramach działów specjalnej produkcji rolnej w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176
z późn. zm.).
2)    na nieruchomościach, dla których plan zagospodarowania przestrzennego określił funkcję mieszkaniową;
3)    w strefach bezpośredniej ochrony sanitarnej ujęć wody wykorzystywanych
do celów komunalnych;
4)    na terenach ogrodów przydomowych, a także rodzinnych ogródków działkowych, o ile ich regulaminy nie stanowią inaczej.
2.    Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej przeznaczonych na cele inne niż mieszkaniowe może być prowadzony chów drobiu i królików przy zachowaniu następujących warunków:
1)    odległość granicy wybiegu lub ustawionych klatek od otworów okiennych sąsiednich budynków mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej
nie może być mniejsza niż 50 m;
2)    odległość od zakładów służby zdrowia, zakładów oświatowo-wychowawczych, w szczególności szkół, przedszkoli, domów dziecka, internatów, domów akademickich oraz wytwórni lub przetwórni artykułów spożywczych, zakładów zbiorowego żywienia, obiektów o charakterze wypoczynkowym, obiektów kultu religijnego, od terenów sportowych
i rekreacyjnych nie może być mniejsza niż 70 m;
3)    odległość od indywidualnych ujęć wodnych nie może być mniejsza niż
15 m;
4)    chów i utrzymywanie nie będzie powodowało uciążliwości dla otoczenia.

Rozdział 7
Wyznaczanie obszarów obowiązkowej deratyzacji
i terminów jej przeprowadzania

§ 19

1.    Ustala się, że Miasto Wrocław jest obszarem obowiązkowej deratyzacji.
2.    Deratyzację należy przeprowadzić obowiązkowo dwukrotnie w ciągu roku
w terminach:
1)    od 15 kwietnia do 15 maja;
2)    od 15 października do15 listopada;
        a także częściej, w zależności od występujących potrzeb.
3.    Właściciele nieruchomości mają obowiązek umożliwić upoważnionym służbom przeprowadzenie kontroli w zakresie wykonywania obowiązku, o którym mowa w ust. 2.
4.    Prezydent Wrocławia z przyczyn sanitarno-epidemiologicznych, zdrowotnych
lub innych, może zarządzić przeprowadzenie deratyzacji w innych terminach
niż określone w ust. 2.

Ostatnio edytowany przez Jerzy Michalak (2010-08-20 22:21:29)

Offline

#18 2010-10-11 19:07:28

sarna

New member

Zarejestrowany: 2010-10-11
Posty: 2
Punktów :   

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Witam,


Czy Rada mogła zgłosić w imieniu mieszkańców prośbę ,do MPK czy innej odpowiedzialnej firmy, o wymianę wiaty na przystanku 403 "Park Stabłowicki" w stronę Pl. Solidarności? Jest ona w stanie katastrofalnym- przesieka i jest dziurawa(dziury w dachu służą do przechowywania resztek alkoholu lub pustych butelek).
Na dokładkę podróżni czekający na 403-kę pod dziurawą wiatą, w czasie deszczu co chwilę są ochlapywani dużą  ilością wody przez przejeżdżające samochody (szczególnie ciężarowe), bowiem akurat przed wiatą (w jedynym miejscu gdzie nie przecieka )na jezdni jest dziura.

Offline

#19 2010-10-11 21:55:58

Jerzy Michalak

Member

Zarejestrowany: 2007-12-02
Posty: 433
Punktów :   -9 

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Przedstawię zarządowi Pani/ Pana postulat (o ile nie zrobi tego Asia Liskowska, także czytająca to forum ). Gdy tylko nadejdzie odpowiedź, zamieścimy stosowną informację.

Offline

#20 2010-10-17 17:12:51

Progi na Wełnianej

Gość

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Jako,że działania Wydziału Ruchu Drogowego KMP we Wrocławiu nie należa do oczekiwanch/postawili kilka razy radar na Wełnianej ale w południe!?/ w ubiegłym tygodniu napisałem skargę do Komendanta Policji we Wrocławiu.Druga sprawa to częstotliwość kursowania autobusu 103.Po wybudowaniu osiedla przybyło mnóstwo nowych pasażerów.Proponuję a jednocześnie zwracam się do Rady o wystapienie do MPK o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów w szczytach np co 12 min.

#21 2010-10-26 20:18:55

kato

New member

Zarejestrowany: 2010-10-26
Posty: 1
Punktów :   

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Witam,

jako mieszkanka Stabłowic, okolic ul. Głównej, zdecydowanie sygnalizuję potrzebę poważnego zajęcia się dodatkowym autobusem na to osiedle lub zwiększeniem częstotliwości kursowania autobusu 103. W weekendy autobus kursuje 2 razy na godzinę, w dni powszednie co 15 minut i jest to jedyny publiczny środek transportu kursujący do centrum, ponieważ nie mogę korzystać z autobusu 403. Przybyło sporo nowych osiedli (Główna, Wełniana, kilka kompleksów budynków na Maślicach, wkrótce osiedle na ul. Piotrkowskiej, kolejne budynki przy Głównej) oraz sporo domów jednorodzinnych. Brak za to nowych połączeń komunikacyjnych. Już o godz. 6 rano autobusy są całkiem pełne (to z kolei efekt korków, ludzie żeby zdążyć rano w okolice Rynku wyjeżdżają ponad 1,5 h wcześniej, z powodu korków). Brak też z tego co zauważyłam jakichkolwiek automatów biletowych, o automatach Urbancard nie wspomnę. W związku z brakiem przestrzegania ograniczenia prędk. do 30 km/h na drogach wewnątrzosiedlowych, montaż progów betonowych na ul. Wełnianej nie jest fanaberią mieszkańców, to jest po prostu konieczność, ale mieszkańcy ulicy na pewno nie sfinansują ich z własnych funduszy, pisma do UM wystosowywane już kilka razy przez pojedynczych mieszkańców, nawet z dołączonymi podpisami kilkudziesięciu mieszkańców ulicy Wełnianej, nie przyniosły żadnego skutku. Do tego regularne wystawianie kontenerów na śmieci. To byłyby najbardziej elementarne problemy do rozwiązania, ale muszą one zostać poparte przez Radę Osiedla, pojedynczy mieszkańcy osiedla, mimo dużych starań, nie są w stanie dokonać tych zmian sami, jak wynika z obserwowanej przeze mnie praktyki.

Offline

#22 2010-10-27 00:47:37

Joanna Lisowska

Gość

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

O zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu 103 i 409 wystąpimy, mówiliśmy o tym na zarządzie w poniedziałek. Regularne wystawianie kontenerów na śmieci nie jest możliwe - każde osiedle może zrobić to raz w roku. O progach na Wełnianej już rozmawialiśmy na forum ale do rady nie wpłynął wniosek mieszkańców z podpisami ( w międzyczasie zwracaliśmy się wielokrotnie o progi na takie wnioski mieszkańców innych ulic).
Dziś w UM rozmawialiśmy również o progach na osiedlu. Dowiedzieliśmy się,że nie są one montowane głównie ze względów finansowych (całe miasto), nawet tam gdzie ich usytuowanie zostało zatwierdzone już dawno.
JL

#23 2010-10-30 11:29:48

 SWIEZA

New member

Zarejestrowany: 2010-10-29
Posty: 3
Punktów :   

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

KATO-29.10.2010 DZWONIŁAM DO mpk W SPRAWIE DODATKOWEGO AUTOBUSU. INFORMACJI JAKICH MI UDZIELILI SA TAKIE:
- PISMO DO MPK ( A NAJLEPIEJ DO WYDZIALU TRANSPORTU) Z JAK NAJWIEKSZA ILOSCIA PODPISU, NAJLEPIEJ NAPISAC PRZEZ RADE OSIEDLA.
UWAZAM ZE TO NAJWYZSZY CZAS ZABRAC SIE ZA DODATKOWY AUTOBUS BO JEST TO POPROSTU SKANDAL ZEBY NA TAKA ILOSC OSOB JEZDZIL TYLKO 103 I TO JESZCZE W TAK ZADKICH GODZINACH. OCZYWISCIE NIE WSPOMINAJAC JUZ O TYCH KTORE WYPADAJA Z KURSU. MIESZKANCY I WSZYSCY, KTORZY CZYTACIE FORUM, ZROBMY COS Z TYM BO TO LEZY W NASZYM INTERESIE!!!

Offline

#24 2010-10-30 13:12:05

Jerzy Michalak

Member

Zarejestrowany: 2007-12-02
Posty: 433
Punktów :   -9 

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Pani SWIEZA,

też jestem za tym, aby zrobić wśród Mieszkańców akcję zbierania podpisów. Proszę przysłać swojego maila na: jerzy@michalak2010.pl , przygotuję ogólny wzór listy, prześlę do Pani do wydrukowania i z prośbą o zebranie podpisów wśród swoich znajomych i sąsiadów. Ja u siebie zrobię to samo, a następnie sformułuję odpowiednie pismo z Rady Osiedla.

W powyższy sposób postępujemy w Radzie z większością wniosków Mieszkańców. Trzeba jednak zastrzec, że zebranie odpowiedniej ilości podpisów nie gwarantuje szybkiego załatwienia sprawy (mam nadzieję, że tak też została Pani poinformowana przez MPK). Wniosek poparty podpisami sygnalizuje oczekiwania Mieszkańców, co choć najważniejsze, musi być także technicznie, formalnie i finansowo możliwe.

Ostatnio edytowany przez Jerzy Michalak (2010-10-30 13:12:45)

Offline

#25 2010-11-03 19:14:26

Sebastian Lorenc

Member

Zarejestrowany: 2010-11-03
Posty: 43
Punktów :   

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Szanowne Panie Magdo, SWIEZA, kato, Joanno...

ja, w przeciwieństwie do Jurka napiszę krótko - aby ustawione zostały odpowiednie pojemniki na odpady - wielkie gabaryty, recykling etc. - wystarczy kontakt z odpowiednią osobą w ZDiUM i wniosek, nawet w formie e-mailowej. Ja na moim osiedlu - Oporowie - organizuję 3-4 akcje zbierania odpadów w ciągu roku. Nie potrzeba wokół sprawy specjalnie "chodzić", wystarczy zadziałać skutecznie :-)
Jeśli będą Państwo chcieli uregulowac sprawy komunikacji miejskiej jest również proste rozwiązanie. Z tego, co wiem, nie sięgnięto po nie u Państwa. Mówię o wizji lokalnej. Ja miałem problem przystanków na al. Piastów i również po jednej wizji został on rozwiązany (codzlo o pętlę).
Jełśi będa potrzebować Państwo skutecznego wsparcia - jestem do dyspozycji. Mój nr to 502 30 44 47.

Z poważaniem,
Sebastian Lorenc
Przewodniczący Zarządu Osiedla Oporów
www.sebastianlorenc.pl

Ostatnio edytowany przez Sebastian Lorenc (2010-11-03 19:15:48)

Offline

#26 2010-11-04 09:02:13

Jerzy Michalak

Member

Zarejestrowany: 2007-12-02
Posty: 433
Punktów :   -9 

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Cześć Sebastian,

witamy na naszym forum. Naszym Mieszkańcom nie chodzi o akcje zbierania śmieci. Te i my kilka razu do roku organizujemy. Najbliższa już 6 listopada- zapraszam na stronę rady, gdzie pomieszczony jest dokładny harmonogram i miejsca zbiórek.

Jeśli natomiast wiesz coś o zmianie polityki Miasta w kwestii stałych pojemników do segregacji odpadów, chętnie posłuchamy .

A w sprawie zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów, lub dodania kolejnego połączenia na nasze osiedla wizja lokalna raczej nie pomoże. Konieczna jest zorganizowana akcja Mieszkańców i poparcie ich przedstawicieli. (Sam pewnie jednak wiesz, że i to nie zawsze pomaga, gdy w kasie MPK brakuje środków).

Pozdrawiam i cieszę się, że choć przed wyborami będziemy mogli podyskutować o sprawach naszych Osiedli.

Jurek

Offline

#27 2010-11-05 11:51:44

Sebastian Lorenc

Member

Zarejestrowany: 2010-11-03
Posty: 43
Punktów :   

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Drogi Jurku,

bez względy na to, czy planujesz akcję czy stałe ustawienie pojemników na odpady segregowane, tryb jest ten sam i prowadzi przez ZDIUM. Chętnie wskażę Ci, jak sprawę rozwiązać :-)

Odnośnie autobusów - zmiany godzin kursowania ustalane są na wizji lokalnej i przynajmniej u mnie od ręki to rozwiązaliśmy. O przedłużenie lub zmianę trasy trzeba powalczyć, jesli mieszkańcy w formie petycji pomogą to tym lepiej. Generalnie Rada musi pisać, pisac i pisac.

Pozdrawiam,
Sebastian Lorenc
Przewodniczący Zarządu Osiedla Oporów

P.S.:

O sprawach osiedli dyskutujemy juz od czterech lat wraz z połową wrocławskich Rad w Porozumieniu Wrocławskich Osiedli. Ostatnie spotkanie było ze 2 tygodnie temu. Na kolejne serdecznie Cię zapraszam!

SL

Ostatnio edytowany przez Sebastian Lorenc (2010-11-05 11:53:42)

Offline

#28 2011-04-21 17:08:16

Kasia1990

Gość

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Witam,
jako mieszkanka stabłowic, nowego osiedla na Głównej również z niecierpliwością czekam na nowy autobus. Jak już wcześniej pisaliście 103 jeździ zdecydowanie za rzadko jak na tak intensywnie rozwijającą się część miasta. Jestem studentka a dojazd na grunwald jest koszmarem... Sądze, ze potrzeba nowej lini która w przeciwieństwie do 103 i ewentualnie 403 pozwoliłaby na w miarę szybki dojazd do centrum.  103 przejeżdza całe maślice, okrąża Kozanów... i tak oto mamy 40 minut drogi (bez korków) do pl. Solidarności. 403 natomiast zatacza koło wokół Praczy i znow mamy 40 minut... Nowa linia autobusowa powinna zapewnic mieszkańcom bezpośredni dojazd przez ul Królewiecka i Pilczycka do centrum. Wiem, ze aby innowacje te zosatły wprowadzony potrzebne są podpisy, podpisy i jeszcze raz podpisy mieszkańcow. Warto, jeżeli już istenieje taki mail by został on zareklamowany tak by wszyscy, którym leży ta sprawa w interesie mogli składać tam swoje podpisy. Jeśli istnieje owy, prosze o adres.
Pozdrawiam

#29 2011-04-22 10:28:55

tolek_88

Member

Skąd: Marszowice
Zarejestrowany: 2007-11-06
Posty: 413
Punktów :   

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

Taki autobus mógłby jeździć z Leśnicy przez Marszowice, gdzie też powstaje duże osiedle.

Offline

#30 2011-04-26 00:31:46

Kasia1990

Gość

Re: Co możemy/powinniśmy zrobić?

To prawda, przez Marszowice to chyab przez osiedle Malownicze tez ? Nie orientuje się jeszcze tak dobrze w tych rejonach, ale sądze, ze mieszkańcy domków z Malowniczego tez wyrazili by niemała chęć . ;]

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ce.pun.pl www.elmir.pun.pl www.psywojny.pun.pl www.shamanan58.pun.pl www.zulnicamazancowice.pun.pl