New member
Witam wszystkich forumowiczów.
Zajmuję się obecnie projektem inżynierskim w celu obrony pracy na studiach.
Tematem jest modernizacja skrzyżowania ul. Dolnobrzeskiej i Trzmielowickiej z dk 94 ul. Średzka.
Wszyscy wiemy co się dzieje w godz. szczytu, jaki jest młyn i co robią piesi kiedy mdz. 15:00 a 18:00 wył zostaje sygnalizacja. Projekt ma na celu przedstawienie kilku wariantów modernizacji tego miejsca w celu poprawy przepustowości, bezpieczeństwa itp. Pytanko do was?
Co chcielibyście zmienić jako mieszkańcy leśnicy poza tymi 2 rzeczami w tym miejscu?
ps. za jakiś czas przedstawię wam graficzny projekt budowy ronda w tym miejscu
(analiza i pomiary zostały już przeprowadzone, zmieści się )
Offline
Gość
Rondo ,przy takim natężeniu ruch ciężarówek gratuluję pomysłu
Witam,
Może się nie znam ale rondo sprawdza się w miejscu gdzie krzyżują się drogi o podobnym natężeniu ruchu.
W tym miejscu rondo jedynie jeszcze bardziej zakorkuje Średzką proponuje abyś wykazał że dobrym rozwiązaniem jest likwidacja świateł w tym miejscu i pozostawanie jedynie przejeść dla pieszych wzbudzanych przyciskiem .
Ale jak mówiłem nie znam się jakie ty masz argumenty za rondem w tym miejscu?
Offline
New member
Analiza, obliczenia, pomiary. To że wkrótce będzie obwodnica, jednak dla tych którzy bd chcieli się dostać w okolice Legnickiej czy północnej części wrocławia jazda przez LSN nadal będzie krótsza. % napewno rozładuje się ruch jednak nadal będzie w niektórych miejscach niebezpiecznie. Rondo wyhamowuje prędkość, pasy zbyt blisko skrzyżowania stwarzają natężenie, źle zaprogramowane światła zamrażające ruch, auta omijające światła pakujące się w wolską, duuuużo by wymieniać.
Ponawiam pytanie - Co chcielibyście zmienić jako mieszkańcy leśnicy poza tymi 2 rzeczami w tym miejscu?
Rondo to I wariant, ruch przez trzmielowicka to II, albo i to co wymyśliło miasto czyli stworzenie w centrum leśnicy tak jak było dawniej.
****************************************
Rondo napisał:
Rondo ,przy takim natężeniu ruch ciężarówek gratuluję pomysłu
Ruch pojazdów ciężarowych w tym miejscu nie jest aż taki duży patrząc na pomiary z innych miejscowości gdzie zastosowano rondo o takich wymiarach. Problem tutaj stanowi natężenie osobówek i blokowanie się skrzyżowania w samym jego centrum plus zamrażanie ruchu przez światła oraz biegający piesi mdz autami mdz godz 15 a 18.
Ostatnio edytowany przez makos-badazz (2015-12-28 17:10:09)
Offline
Rondo bez przepustowości jest tylko niepotrzebnym wydatkiem. Jeśli mamy przepustowość - rondo dobrze pomyślane zwiększy bezpieczeństwo i pomoże na w miarę równomierne rozładowanie skrzyżowania. Przykład ronda-kuriozum - patrz Factory. Obwodnica Leśnicy jak najbardziej przekaże ruch tranzytu do AOW, ale nie rozwiązuje problemu szczytu Średzkiej i Kosmonautów. Leśnica - piszę o całej dzielnicy - cały czas się rozrasta, a w planach rozwojowych nawet nie osiągneliśmy połowy. Kosmonautów cała musi być 2 pasmowa. Do tego dochodzi udrożnienie ul. Boguszowskiej i Starogajowej w połączeniu z Kosmonautów. Nie wiem czy rondo czy bezkolizyjne ślimaki (ale marzenia...). Dochodzi również północna część Leśnicy. Zobacz na plany studium - masz aleję Stabłowicką do Maślic, masz ulicę przez Stabłowice Ogrodowe, masz połączenie Marszoiwckiej z Jeleniogórską o Dolnobrzeskiej z Marszowicką (niedługo będzie zrobiona). Tak, że wg mnie najpierw przepustowość - a zwłaszcza na drogach wylotowych będących "aortami" miasta. A dziś mamy niezłą miażdżycę
Offline
New member
Radian napisał:
. Przykład ronda-kuriozum - patrz Factory. Obwodnica Leśnicy jak najbardziej przekaże ruch tranzytu do AOW
Rondo na factory nie pełni w 100% funkcji ronda, wina pierwszeństwa pojazdów jadących od nowego dworu w stronę bielan, albo bardziej wina przejazdu, muszą mieć pierwszeństwo by nie utknąć na torach, a ruch w centrum ronda blokuje się bo auta jadące w kierunku lotniska tkwią w samym centrum... patrz, jakie tam są korki po godz. 15:30 - jeżeli jeszcze dojdzie tam zjazd z obwodnicy leśnicy wtedy będzie nie za ciekawie
Offline
Rondo przy Factory jest tylko z nazwa rondem. Ale to jest przykład jak można stworzyć skrzyżowanie, które nie zdaje swojego egzaminu. Co do aut, które miałyby utknąć na przejeździe - mnie uczyli takiej zasady, ze na przejazd kolejowy nie wjeżdzam, ajk nie mogę go bezpiecznie opuścić. Podobnie jets ze skrzyżowaniem... ale nie o tym tu pisać. Wg mnie co by nie robić w Leśnicy - dopóki nie będzie przepustowości - to nic się nie zmieni. Ale to takie moje skromne zdanie.
Offline
Moderator
jedno rozwiazanie - zlikwidowac swiatla
Offline
Gość
Rondo ok jeśli ciężarówek już nie będzie. A ponad to, to wg mnie jest kilka opcji. 1. Puścić ruch Płońskiego (wiem pętla jest problemem). 2. Ucywilizować ruch pieszych - 6 przejść na 200 metrach to chyba trochę za dużo. Aż się prosi by albo ograniczyć ich ilość albo lepiej zamknąć Rytowniczą, zrobić światła przy Wolskiej i Skoczylasa i wszystko porządnie zsynchronizować. Ważne jest zapewnienie płynności strumieni, która jest w Leśnicy tragiczna.