#1 2012-04-02 18:20:03

awolka

New member

Zarejestrowany: 2012-04-02
Posty: 1
Punktów :   

Nowa trasa linii 403.

Dzisiaj korzystałam z nowego połączenia Stabłowic z centrum - przejazd  zajął mi ponad godzinę. Przystanki nie pokrywają się, niestety trzeba przejść niezły kawałek. Jeżeli ma się ręce zajęte ciężkimi siatkami, albo pcha wózek z dzieckiem lub jest się starszą osobą, to nie jest takie proste. Na kolejny transport z Kozanowa trzeba czekać - dobrze, że wiosna idzie. Do tego miasto "zafundowało" mi kartę na wszystkie linie. Kozanów ma tramwajowe połączenia tylko z Gajem. Swoją drogą, po co takie 2 połączenia tramwajowe. Wysłałam pismo do Wydziału Transportu i mam prośbę do radnych ze Stabłowic o wstawiennictwo w sprawie przywrócenia bezpośredniego połączenia tej części Wrocławia z centrum.

Offline

#2 2012-04-02 22:48:39

Beata79

New member

Zarejestrowany: 2012-04-02
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nowa trasa linii 403.

Dziś tez miałam tą wątpliwa przyjemność przejazdu ponad godzinnego tylko do placu JP2, czy nasi Radni nie mogliby wpłynąć, aby choć na początek wydłużyć te 403, które jadą tylko do Pracz Odrzańskich? Albo wpłynąć na zwiększenie częstotliwości kursowania, skoro trasa jest skrócona? Można  by spróbować wydłużyć kurs chociaż do Kwiskiej, choć najwiecej ludzi jezdziło tym autobusem do Magnolii. Boję się ze jeśli tak to zostawimy to większość ludzi przesiądzie się do samochodów, a w końcu linia zostanie zawieszona jako taka którą jeździ za mało osób i podzieli los autobusu E.

Ostatnio edytowany przez Beata79 (2012-04-02 22:51:46)

Offline

#3 2012-04-06 11:35:34

sprintek

Member

Zarejestrowany: 2007-07-21
Posty: 176

Re: Nowa trasa linii 403.

Radni Prezydenta Rafała Dutkiewicza obniżyli w tym roku budżet na komunikację zbiorową z 306mln zł do 291 mln. zł. Dodając do tego nowe stanowiska, wyższe ceny prądu i benzyny, większe zarobki w firmie, w tym roku MUSI zostać zrealizowanych o wiele mniej połączeń, niż rok temu. Mieszkańcy Stabłowic, nie zawracajcie gitary radnym pomysłami jak poprawić komunikację zbiorową, bo priorytetem jest likwidowanie połączeń, aby zmieścić się w 291 mln. zł. Tym bardziej, że z tego kawałka tortu zostanie sfinansowana komunikacja na EURO...

Offline

#4 2012-04-14 11:55:25

Bożena z Stabłowickiej

Gość

Re: Nowa trasa linii 403.

Chciałam bardzo serdecznie podziękować, Panu Radnemu, tak udzielającemu się na tym forum, na rzecz mieszkańców swojego osiedla. Dziękuję za podwyżkę biletów mpk Panie Michalak. Rozumiem 60 gr podwyżki do biletu normalnego, to niewiele. Tak Pan uzasadniał tę podwyżkę. Proszę popatrzeć ciut szerzej, wcześniej dojeżdżałam do centrum 1 autobusem - 2,40, teraz dwa środki komunikacji x 3,00 zł = 6,00 zł (przez skrócony kurs autobusu).


Nie ma to jak poprawa bytu mieszkańców, zwłaszcza tych mniej zamożnych.

#5 2012-04-14 13:08:47

Jerzy Michalak

Member

Zarejestrowany: 2007-12-02
Posty: 433
Punktów :   -9 

Re: Nowa trasa linii 403.

Także uważam, że należy usprawnić połączenie autobusowe z tramwajowym, poprzez np. przybliżenie przystanków lub wydłużenie linii autobusowej. Proszę jednak dać mi nieco czasu na działania. Gdy tylko uda mi się wypracować nowe rozwiązania, zaraz o tym poinformuję.

Co do podwyżek cen biletów swojego stanowiska nigdy nie argumentowałem, że jest to "tylko" 60 gr. Przytaczam poniżej swoje oświadczenie w sprawie z tego forum, które także w tamtym czasie ukazało się w mediach (Sprintku, mam nadzieję, że jeszcze raz przeczytasz poniższy pkt. 2 i zweryfikujesz swoje informacje).     

Szanowni Państwo,

macie prawo krytykować poszczególne rozwiązania wprowadzane w Mieście i oczekiwać pełnej informacji, co do podstaw podejmowanych decyzji. Nikt nie może zabronić protestowania ani ostrego wyrażania swojego sprzeciwu.  Respektując wszystkie te prawa, nie jesteśmy jednocześnie zwolnieni od posługiwania tym instrumentem, który wydaje się być dla człowieka szczególnie ważny- rozumem.    Możecie nazwać mnie „semaforem Prezydenta” (i zapewne nie będą to określenia najłagodniejsze), zapoznajcie się jednak proszę z argumentami, które skłoniły mnie do poparcia uchwały w sprawie nowej taryfy MPK, albo, odrzucając zabiegi PR, w sprawie podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej.

1.    Rosną ceny, a inflacja zmniejsza wartość pieniądza.
Ostatnia podwyżka cen biletów miała miejsce w 2008 roku. Wtedy litr oleju napędowego kosztował około 3,95 zł, a 1 KWh prądu 0,35 zł. W porównaniu do roku 2008 ceny tych nośników energii dla MPK wzrosły o ¼. Inflacja liczona za lata 2008- 2011 wyniosła zaś 15%.
   
W tych warunkach nie można zaproponować wrocławianom porównywalnej oferty komunikacyjnej za cenę sprzed 4 lat.

2.    Pieniądze z podwyżek idą na MPK.
Powstały wątpliwości następujące: Skoro w budżecie Wrocławia na 2012 rok na komunikację przeznaczamy 17,5 mln zł mniej niż w 2011 roku, a jednocześnie podnosimy ceny biletów, to gdzie sens takiego posunięcia. Po pierwsze, trzeba powiedzieć otwarcie: Chodzi o to, aby korzystający z komunikacji w większej niż dotychczas skali, finansowali jej funkcjonowanie. Przy dzisiejszych cenach, tylko 40% kosztów przewozów MPK pokrywanych jest ze sprzedaży biletów. Resztę pokrywa Gmina ze środków pochodzących także od osób, które z komunikacji miejskiej nie korzystają (podatki płacimy wszyscy). W Krakowie wpływy z biletów pokrywają aż 60% kosztów.
Po drugie, mniejsza kwota przeznaczona na zakup usług transportowych, wynika z niewykorzystania przez MPK środków z poprzedniego roku, na około 13 mln zł, m.in. rezerwy na potrzeby Kolei Metropolitalnej.
Po trzecie, jestem pewien, że w ramach wielokrotnych nowelizacji budżetu na rok 2012, suma środków przekazanych na transport publiczny będzie taka sama lub nawet większa niż w roku 2011.     

3.    Brudny Harry wkracza do akcji.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu jest molochem, którego struktura, przede wszystkim struktura zatrudnienia, przypomina raczej czasy schyłkowego PRL, niż sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa miejskiego. „Trzeba sprawić, aby standard przewozów nie urągał podstawowym zasadom higieny i szybko zbliżył się do standardu europejskiego, tramwaje i autobusy mają być czyste i przestać się spóźniać”. Władysław Smyk nowy prezes zarządu MPK, bo jego przytoczyłem słowa (z pomięci), jest zdeterminowany by sytuację w MPK radykalnie zmienić. Odważnie i bez ogródek mówi o słabościach przedsiębiorstwa, ale także przedstawia realny plan naprawy sytuacji (ostatnio np. pracę w MPK zakończyło 100 osób, i na ich miejsce nie będą przyjmowane nowe).
W mojej opinii, związki zawodowe w Spółce „robią złą robotę” kierując się tylko ochroną status quo, nie zaś koniecznością sanacji przedsiębiorstwa. Z nimi także Prezes będzie się musiał zmierzyć.

4.    Nie można zmarnować inwestycji.     
W komunikację miejską przez ostatnie 3 lata zainwestowaliśmy bardzo dużo, ponad 2 mld złotych. Ty tak, jakby w jednym roku 66% całego budżetu Wrocławia przeznaczyć tylko na komunikację miejską. Wprowadzany, nie boję się sformułowania, rewolucyjny system Inteligentnego Transportu Miejskiego, przyspieszy poruszanie się pojazdów po Mieście. Jednak bez zapewnienia wystarczających środków na bieżące funkcjonowanie komunikacji, najlepsze tramwaje i systemy elektroniczne działać nie będą.
Każdy wolałby płacić mniej i otrzymywać usługę lepszej jakości. W istniejących realiach nie jest to możliwe. Czasem wyrazem odpowiedzialności za dobro wspólne jest twarde powiedzenie „nie” postulatom niektórych Wyborców. Sytuacja w Grecji najlepszym przykładem.

Pozdrawiam
Jerzy Michalak
Radny Rady Miejskiej Wrocławia

Offline

#6 2012-08-13 09:15:17

Madzia1985

New member

Zarejestrowany: 2012-08-13
Posty: 2
Punktów :   

Re: Nowa trasa linii 403.

To skandal, budują tu ogromne osiedla a zapewniają tak naprawdę tylko jeden autobus 103 bo 403 nie liczą dziękuję za takie połączenie nie dość, że bilety drogie to jeszcze mnóstwo przesiadek....
A na to by na Kazanowie było 5 albo 6 autobusów i 2 tramwaje to są fundusze????? SKANDAL!!!!!

Offline

#7 2012-08-27 18:11:02

Jerzy Michalak

Member

Zarejestrowany: 2007-12-02
Posty: 433
Punktów :   -9 

Re: Nowa trasa linii 403.

Już za chwilę w sprawie przesiadek sprawa zmieni się na lepsze. Załączam dzisiejszy komunikat:

Wrocław, 27 sierpnia  2012 r.


NOWA TRASA 403


Z dniem 3 września 2012 roku zostanie wprowadzona zmiana trasy linii autobusowej 403.

W dni robocze, w godzinach szczytowych kursy autobusów linii 403 będą realizowane od ulicy Pilczyckiej przez ulicę Popowicką, Wejherowską do przystanku "Kwiska". Natomiast w kierunku powrotnym do Leśnicy autobusy będą kursowały przez ulicę Legnicką, Milenijną i Pilczycką.

W godzinach pozaszczytowych oraz w dni wolne od pracy, trasa przejazdu autobusów linii 403 z Leśnicy do Kozanowa pozostanie bez zmian.

Offline

#8 2012-10-25 12:25:34

odcięty od świata

Gość

Re: Nowa trasa linii 403.

witam Państwa i tak sie zastanawiam czy miasto wydajac pozowlenia na budowe tych nowych bloków na Stabłowicach, gdzie zamieszkaja tysiace ludzi ma pomysł na to jak Ci ludzie maja dojechac do pracy? Chcę zauważyć, ze do tej pory malutkie i słabo zagęszczoen Stabłowice rozrosną sie o jakieś 300 a nawet 400% i co? nadal smętny 403 raz na pół godziny? Ponoć środki unijne na przyszłe okresy sa do wykorzystania właśnie na linie tramwajowe i ścieżki rowerowe. Czy jest w planach przedłuzenie tramwaju plus od stadionu który generuje dla miasta tylko straty do osiedli gdzie bedą mieszkać ludzie którzy do kasy tego maista płacą podatki?

#9 2012-12-11 12:00:42

Nowy

New member

Skąd: Stabłowice
Zarejestrowany: 2012-12-10
Posty: 7
Punktów :   

Re: Nowa trasa linii 403.

Witam, czy na pismo, które zapowiadał(a) awolka jest jakaś odpowiedź?
Podjęty temat jest ważny. Informacje jakie zebrałem wskazują na całkowity brak planów, zarówno na komunikację miejską, jak i infrastrukturę drogową. Nowe mieszkania powstające na Stabłowicach całkowicie odetną nas od świata.
- projektowane drogi dodatkowo obciążą Starogajową,
- skrzyżowanie bez dodatkowych pasów dla skręcających,
- brak ścieżek rowerowych (droga do szkoły i obecnie już dwóch przedszkoli),
I tak trudną sytuację na jedynej ulicy prowadzącej do ul. Kosmonautów pogarszają roboty drogowe trwające po trzy, cztery tygodnie bez uzasadnienia - jeśli planowane prace to dlaczego w zimie, jeśli awarie to dlaczego przez tak długi czas nie ma żadnych prac. Czy ZDiUM wydając zgodę na zajęcie pasa ruchu analizował sytuację?
Wspomniałem o tym, chcąc pokazać jak łatwo jest zakorkować wyjazd już teraz, a co będzie po zasiedleniu nowych domów?
Proponuję połączyć ten wątek z: http://lesnica.pun.pl/viewtopic.php?id=372.
Policja oraz Straż Miejska powiadomione o zgrożeniach na drodze do szkoły stwierdziły, że nie widzą nieprawidłowości.

Offline

#10 2013-09-16 14:49:19

temat juz coraz pilniejsz

Gość

Re: Nowa trasa linii 403.

Witam, z nowych bloków zaledwie kilka jest teraz zamieszkałych a juz widać pogorszenie sytuacji. Samochodów duzo wiecej niz przed wakacjami a z komunikacja miejska coraz gorzej - w koncu kiedys 403 mozna bylo chociaz dojechac do pl. solidarnosci. Tymczasem nawet tu na forum jakby ucichło i wszyscy sie przyzwyczaili do tego, że jestesmy odcieci i nikt juz nic nie mówi. Czyznby nie było nadziei na poprawe jakas? Czy naprawde tylko bedzie sie nam dopychac samochodow i nic sie nie zmieni z komunikacją? Zdaje sie, że jest jakis tydzień kkomuniakcji miejskiej.... chyba dla zartu jezeli chodzi o Wrocław. Ludzie czy na prawde nic sie nie da zrobic? Takie wielkie w tej chwili osiedle ma miec jeden autobus co pol godziny na trasie tylko lesnica-kozanow? przeciez to kpiny. chyba, że to ściema ze miastu zalezy na zmniejszeniu korkow i na jezdzie komunikacja miejska... Czy naprawde wszyscy sie juz  do tej hucpy przyzwyczaili?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
golf iv 1.9 tdi 90km dwumas pati95 re vw bora oprogramowanie centralnego zamka z pilotem wierszyki miłosne wlasne kombajn zbożowy new holland TC 5050+cena