O, znajoma mapka! Miło zobaczyć (ale chyba kawałka brakuje)
A poważniej - niemiłe jest milczenie w tym temacie... na przełomie sierpnia / września miały być ogłoszone przetargi. Jest połowa września i albo coś przeoczyliśmy, albo jest lipa!
Co do brakującego odcinka - rzeczywiście, dla Ratynia to będzie masakra. Dla Złotnickiej już pewnie większa nie będzie - paradoksalnie zwiększenie liczby samochodów przed ósmą powinno zapchać i zwiększyć bezpieczeństwo dzieciaczków przeciskających się między samochodami.
Ale chyba jednak lepiej, żeby ruszyli niż żeby nic się miało nie dziać...
Pozdrawiam
Offline
To zapraszam wówczas na kolejny spacer po ulicy Złotnickiej (to odnośnie ostanio prowadzonej sprawy).
Dzisiaj rano, nawet mimo zakazu ruchu i rozmontowania sporego fragmentu jezdni, sporo przejezdnych kręciło się w te i na zad wyraźnie spóźnionych! W tym ciężarówki, które niestety zawracając już mocno zniszczyły dopiero co założone, ale teraz rozmoczone trawniki.
A co z odcinkiem Średzka - Miodowa?? Miał być robiony razem z Piołunowa-A.S. (wyłączony miał być tylko środkowy odcinek).
Na kiedy planowany jest odcinek środkowy (Euro Eurem, ale codzienne życie mieszkańców wydaje się bardziej istotne niż 2 mało atrakcyjne mecze)?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Bodiniusz (2010-09-27 10:23:22)
Offline
Moderator
Mecze trzy nie dwa Wychodzi srednio po 300 mln za mecz bo potem to niewiadomo kto i co zrobi ze stadionem. Slabo to widze, a niestety na utrzymanie bedzie trzeba lozyc - chyba okolo 10 mln / rok.
Wszyscy za to zaplacimy
A wracajac do dyskusji - problem wlasnie w tym ze obecne wladze Wroclawia koncentruja sie na 'igrzyskach' a nie na 'chlebie' - na tym co mieszkancom jest potrzebne na codzien - na komunikacji miejskiej i samochodowej. Wydaje sie setki tysiecy zlotych na jakas idiotyczna akcje billboardowa o tym 'co Wroclaw buduje dla Ciebie' (swoja droga nic z tych rzeczy nie jest 'miejskie' a 'ministerialne') zamiast za te pieniadze np. wyrownac i pokryc kruszywem np. ul. Jajczarska.
Od kilku lat pisze regularnie do ZDIUMu o rownanie i polozenie jakiejs warstwy na Jajczarskej - i co? Za kazdym razem to samo. Nie ma pieniedzy, a zrobimy to jak bedziemy robic kanalizacje (swoja droga kanalizacja w Lesnicy miala byc ZROBIONA do 2005 roku - ale patrzac na to co wyrabia sie na Zlotnikach to moze i lepiej ze nie robia).
Offline
A - jeszcze jedno - skoro Pani jest w stałym kontakcie z inwestorem, proszę powiedzieć co z tymi przetargami. Przetarg na AS + 2 odcinki (rozumiem, że teraz tylko 1) miał być na przełomie sierpnia/września. Potem w połowie sierpnia. Teraz już się kończy wrzesieć i nie ma nic...
No, chyba, że przeoczyliśmy...
A wyrobienie się z AS do połowy 2012 powoli i tak staje się niemożliwe.... Wprawdzie biegnie głównie przez "pola" i poza obecnym ruchem (za wyjątkiem kilku skrzyżowań), ale do zbudowania są wiadukty.
Co do stadionu, to chyba nie miejsce tu na dyskusję. Ale komunikacyjnie te mecze nie będą miały większego znaczenia i w tym sensie AS nie jest niezbędna. Dużo bardziej istotna jest do codzienniego życia mieszkańców - dość dobrze obrazuje to dzisiejszy dzień, a i tak przecież nie było jeszcze studentów.
Co z tą drogą, co cholery?? Co właściwie Miasto robi? Tzn. czy oni w urzędzie coś robią (nie wiem - czekają na jakąś decyzję itp, czy rozrysowują, czy co?), czy leży w teczce i czeka na zmniejszenie dziury budżetowej albo na swoją kolejkę na zdjęcie z półki?
Pozdrawiam
Offline
Gość
Aktualnie w sprawie Alei Stabłowickiej postępowanie prowadzi Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. 24.09.2010 wydano obwieszczenie zawiadamiające o zakończeniu zbierania materiału dowodowego.Teraz przez 7 dni strony mogą zapoznawać się ze sprawą. Na wczesniejszym etapie , z udziałem społeczeństwa, wnioski złożyli: Rada Osiedla Jerzmanowo-Osiniec - nie wiem czego dotyczył , oraz Stowarzyszenie Mieszkańców Osiedla Żerniki Nowe - wniosek dotyczył ograniczenia hałasu na ul. Kosmonautów poprzez ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych do czasu wyknania remontu ul. KOsmonautów na odcinku Glinianki- AS. Po wydaniu decyzji przez RDOŚ inwestor będzie mógł wykonać projekt budowlany i wystąpić do Wojewody Dolnośląskiego o wydanie decyzji zezwalającej na wykonanie prac. Wojewoda wydaje decyzję w ciągu 90 dni. Zliczając wszystkie terminy ( bardzo optymistycznie) decyzja RDOŚ, Wojewody,wykonanie projektu budowlanego, przetarg na roboty - rozpoczęcie robót będzie możliwe może w marcu- kwietniu 2011.Na wykonanie drogi i wiaduktu pozostanie 12-13 miesięcy o ile w trakcie przetargów czy toczących się postępowań administracyjnych nie nastąpią odwołania. Czy są szanse na powodzenie? Co jest przyczyną takiego stanu - zbyt późne rozpoczęcie procedur, moim zdaniem celowe. za kilka miesięcy będzie można powiedzieć : chcieliśmy ale się nie udało bo protesty mieszkańców , bo odwołania firm budowlanych.
... i tylko ciekawe, co będzie po przecinku:
ale się nie udało bo [...] i droga będzie, ale nieco później
czy
ale się nie udało bo [...] i droga będzie, może kiedyś, bo euro się skończyło, a budżet dziurawy.
Ale mam jeszcze konkretne pytanie - pisze Pan o Alei Stabłowickiej (rozumiem, że odcinek od Kosmonautów do nowego terminala lotniczego).
A co z Osią Inkubacji (którymkolwiek z kawałków na zachód od AS)? Czy któryś z 3 odcinków jest częścią postępowania wraz z AS, czy toczy się / będzie się toczyło osobno?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Bodiniusz (2010-09-27 13:26:24)
Offline
Moderator
Z tego co ja wiem to nie. Sprawa odlozona ad acta. Podobno ciagle nie wiedza co z Natura 2000 Dobrze ze zawsze mozna zwalic na Matke Nature
Offline
Jednak będę upierdliwy - kłopot z Naturą 2000 dotyczy przeprawy przez Bystrzycę, stąd pojawił się pomysł podziału odcinka Średzka-al. Stabłowicka na 3 i pozostawienie środkowego z nich (przez Bystrzycę) a/a, a procesowanie pozostałych. Stąd pojawiła się mapka z poprzedniej strony.
Pytanie powyższa informacja jest późniejsza i jednak wszystkie 3 pododcinki poszły w las, czy jednak 2 z nich nie...
Pozdrawiam
Offline
Member
Witam,
Wypowiadam się pierwszy raz, choć obserwuję forum od dłuższego czasu...
Śledzenie losów obwodnicy Leśnicy i Alei Stabłowickiej mogło by się spokojnie stać kanwą kolejnej książki Marka Krajewskiego, ale zostawię ten wątek i dodam nowy do rozważań...
Pytanie, dlaczego do tej pory nie ma przetargu może nie być takie skompliowane. Jak wiemy część planowanej do "odpalenia" inwestycji miała przechodzić nad nieistniejącą linią kolejową do lotniska. W tym celu miasto zmieniło projekt i zaplanowało estakadę. Tymczasem w ubiegłym tygodniu Marszałek Województwa ogłosił:
"Samorząd Dolnego Śląska wybuduje linię kolejową na wrocławskie lotnisko
01.10.2010 12:58 12:58
- Samorząd Województwa Dolnośląskiego wybuduje linię kolejową do wrocławskiego Portu Lotniczego. Mamy nowy projekt tej trasy i przystępujemy do jego realizacji – deklaruje Marszałek Marek Łapiński.
Linia kolejowa na wrocławskie lotnisko im. Mikołaja Kopernika początkowo miała prowadzić z Dworca Głównego przez Żerniki. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie złożyła jednak w terminie wniosku o dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego na budowę tej trasy.
I stało się jasne, że ten wariant połączenia portu lotniczego z centrum Wrocławia nie zostanie zrealizowany.
- Rozmawiałem ze Zbigniewem Szafrańskim, prezesem PKP PLK i doszliśmy do wniosku, że forsowany wcześniej pomysł na tę linię jest zbyt skomplikowany technicznie, a przy tym bardzo drogi. Byłoby niegospodarnością, gdyby władze PKP PLK zdecydowały się realizować ten projekt – tłumaczy Marszałek Łapiński.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego przygotował jednak alternatywny wariant tej linii kolejowej. W nowej wersji, miałaby ona przebiegać od strony południowej, od stacji Wrocław Zachód przez tereny w pobliżu lotniska, przejęte przez samorząd od Agencji Mienia Wojskowego i przekazane na rzecz Portu Lotniczego. Zostanie ona wpięta do już istniejącej linii nr 274. Przewidywana jest też możliwość połączenia trasy na lotnisko z linią wiodącą na dworzec Wrocław Nadodrze.
Taki wariant rozważano w pierwszej fazie projektowania linii na lotnisko. Później jednak zdecydowano, że nowa trasa kolejowa powinna przebiegać bliżej stadionu na wrocławskich Pilczycach. Teraz Marszałek Łapiński chce wrócić do pierwotnej koncepcji tej linii. Kosz tego projektu wstępnie oszacowano na 60-70 mln zł, z czego połowa ma pochodzić z dotacji unijnej.
- Decyzję w tej sprawie Zarząd Województwa podejmie na najbliższym posiedzeniu, już przyszłym tygodniu. Inwestycję tę zrealizuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która wystąpi o dotację ze środków RPO. Część pieniędzy pochodzić będzie też z budżetu województwa. Liczymy też, że władze Wrocławia dołożą się do tego projektu – wyjaśnia Marek Łapiński.
Kiedy powstanie linia kolejowa na wrocławskie lotnisko? Przetarg na realizację tego zadania w systemie "projektuj i buduj" ma być ogłoszony w drugiej połowie 2011 r.
Pozdrawiam,
Konrad Opala
Offline
I tak i nie. Przy odrobinie dobrej woli można:
1. Zbudować drogę w oparciu o założenie aktualności planu budowi linii kolejowej (nawet jeśli nie powstanie dziś, to powstanie za 5-10 lat - nawet lepiej, dziś nie jest aż tak potrzebna), czyli zgodnie ze stanem wiedzy na dzień podjęcia decyzji.
albo
2. Podzielić również aleję Stabłowicką na mniejsze części i część Kosmonauów - Oś Inkubacji rozpocząć natychmiast. Ten fragment nie zależy od decyzji związanych z linią kolejową.
Sprawa linii kolejowej może się ciągnąć jeszcze długie lata. Obecnie (z powodu wyborów?) jest pomysł poprowadzenia linii od stacji Ww Zachodni. Wówczas tunel pod terminalem byłby zmarnowany. Skończą się wybory, to i temat przycichnie. A przez Leśnicę będzie wciąż przemierzał sznur samochodów...
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Bodiniusz (2010-10-04 10:32:01)
Offline
Member
No zgdaza się, ale jednak ktoś tam liczy pieniądze..., a akurat według mojej orientacji linia przebiega pod Osią inkubacji na odcinku Aleja -> Piołunowa...
Offline
Tak. Ja miałem na myśli Aleję Stabłowicką (pod którą również przechodzi linia kolejowa, ale to będzie wspólny wiadukt z linią kolejową -> Legnica).
Co do OI to przecina ona linię kolejową blisko AS i pewnie również byłby to wspólny (choć faktycznie droższy) wiadukt.
Mapka wygląda tak (ze studium 2009):
Offline
Member
Dokładnie wygląda to tak na projekcie (źródło) infobike.pl (Opinia do koncepcji programowej Osi Inkubacji)
Skrzyżowanie Aleja - OŚ (Odcinek do Piołunowej):
Link do mapki (sorry ale nie wiem jak wkleić zdjęcie)
http://rowery.eko.org.pl/imgturysta/ima … in_238.jpg
Pozdrawiam,
KO
Offline
Gość
Coś zaczyna drgać w temacie (przed wyborami)
RDOŚ obwieszcza, że...
http://wroclaw.rdos.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=870:obwieszczenie-o-udziale-spoeczestwa-budowa-poaczenia-portu-lotniczego-ze-stadionem-pikarskim-odcinek-od-redzkiej-do-miodowej-we-wrocawiu&catid=36:ogoszenia&Itemid=67