Gość
....nie ma chodnika źle...budują chodnik tez źle czego Wy właściwie chcecie...a zapomniałem My lubimy tylko narzekać i kij w mrowisko wtykać...ot i cała Polska taka...
Gość
Na mojego nosa to właściwiej lasu stwierdził, że jak ma być ciag pieszo rowerowy to las trzeba wyciąć - a że z tego jest niezła kasa bo drzewa stare dojrzałe to wycieli pewnie z 40% więcej - jest okazja. Poważnie to aby to miało sen wyciąć muszą znacznie wcześniej gdy jest such - jeszcze im konary z przyziemia zostały do usunięcia.
Moderator
No to prosze....
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ … ,id,t.html
Kierowca moze podziekowac Dutkiewiczowi za ciag-pieszo rowerowy.
Oczywiscie wina lezy po stronie kierowcy, co nie zmienia faktu, ze gdyby sciezka tam byla to nie byloby takich sytuacji
Offline
Ciekaw jestem czy nasz Radny Michalak miałby odwagę powiedzieć rodzinie tego człowieka w szpitalu to co powiedział w tym wątku:
Jerzy Michalak napisał:
Zapraszam Cię Jurku na wycieczkę rowerową z rodziną wzdłuż ulicy Marszowickej (całej). Od razu zauwazysz, która część jest najważniejsza dla wszystkich mieszkańców (Osiedla M. i właściwych Marszowic)
To nasza stała trasa, i przyznam, że na moście jest wąsko.
Tak Jurku, najważniejsze jest, żebyście mogli sobie rodzinką jechać tyralierą obok siebie, bo akurat z tamtej strony Wam najwygodniej i wąski (ALE ISTNIEJĄCY!) chodnik na moście nie spełnia Waszych wymagań. A to że ludzie zostają ranni (a pewnie i niedługo ktoś zginie), to kogo by to obchodziło. Gratuluję, ja bym po takiej wypowiedzi nie mógł spojrzeć w lustro.
Offline
Moderator
Tolku, mysle, ze pisanie do Jurka nie ma juz najmniejszego sensu. Po jego wypowiedziach w roznych miejscach (nie tylko w mediach) stwierdzam, ze podobnie jak Dutkiewicz oderwal sie mocno od rzeczywistosci i wyborcow, jak i swoje obietnice wyborcze, ma gleboko w dupie (przepraszam za doslownosc, ale to lepiej obrazuje sytuacje).
Offline
Offline
Gość
nie czas żałować róż gdy płoną lasy
Member
Przygotowuję wniosek do przyszłorocznego budżetu Miasta, tak by BUDOWA ścieżki do Marszowic mogła zacząć się w przyszłym roku.
Offline
Moderator
Sciezke obiecal Dutkiewicz do konca 2010 roku. Pamietasz? Bo ja bardzo dobrze...
Offline
Member
Tolku, interpelacja naturalnie została złożona, a mieszkańcy poinformowani (ci, którzy pozostawili swoje maile na liście mailingowej). Brzmiała ona mniej więcej tak:
Wrocław, dn. 4.03.2013 r.
Pan Rafał Dutkiewicz
Prezydent Wrocławia
Sukiennice 9
50- 107 Wrocław
Dotyczy: budowy ciągu pieszo-rowerowego z Leśnicy do Marszowic, uchwały nr XXV/2110/04 o przystąpieniu do sporządzenia MPZP nr 257 dla Marszowic oraz budowy obwodnicy Leśnicy w kontekście protestów Stowarzyszenia Wspólnota Jerzmanowo.
INTERPELACJA
Wielce Szanowny Panie Prezydencie,
działając w imieniu mieszkańców Marszowic, na skutek Ich licznych wniosków i próśb, jako Radny Rady Miejskiej Wrocławia podjąłem się interwencji dotyczącej następujących zagadnień.
Po pierwsze, zważyć należy, że na lata 2013-2017 przewidziana została realizacja projektu ciągu pieszo-rowerowego z Leśnicy do Marszowic. Pierwszy etap prac za-kłada budowę odcinka od ul. Marszowickiej nr 166 do Osiedla Malowniczego. Zgodnie z harmonogramem prac pomimo czasowych ram projektu na lata 2013-2017, na rok 2013 nie przewidziane zostały żadne prace. Mając na względzie powyższe, kieruję zapytanie czy możliwym jest, aby realizacja projektu w zakresie tegoż właśnie pierwszego etapu prac nastąpiła już w roku bieżącym. Przyspieszenie prac jest o tyle priorytetowe dla mieszkańców Marszowic, że nie tylko tak jak wynika to z apriorycznego założenia całego projektu doprowadzi do zwiększenia atrakcyjności wskazanych terenów i umożliwi postulowaną rekreację, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
W drugiej kolejności przedmiotowa interpelacja na ma celu ustalenie prognozo-wanego czasu uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego dla Marszowic. Rada Miejska Wrocławia podjęła już bowiem uchwałę o przystąpieniu do sporzą-dzenia MPZP nr 257. Istotnym dla mieszkańców Marszowic jest jednak doprecyzo-wanie realizacji dalszej procedury określonej w art. 17 ustawy o planowaniu i za-gospodarowaniu przestrzennym, a kompetencyjnie przynależnej Panu Prezyden-towi, która sfinalizowana zostałaby uchwaleniem przez Radę Miejska Wrocławia Miejskiego Planu Zagospodarowania Przestrzennego nr 257. Zgodnie bowiem ze studium i projektem planu głównym przeznaczeniem terenów Marszowic ma być ich wykorzystanie na cele rekreacyjno- sportowe, co cieszy się powszechną aprobatą Mieszkańców. Nie mniej jednak dopiero wejście w życie MPZP pozwoli na aktualnie wstrzymaną realizację inwestycji, dla których z formalnego punktu widzenia warunkiem sine qua non jest każdorazowo uzyskanie pozwoleń na budowę. Mieszkańcy są również otwarci na możliwość podjęcia działań w ramach partner-stwa publiczno-prywatnego, a w uchwaleniu MPZP dla Marszowic upatrują możli-wości kompleksowego rozwoju osiedla.
Kolejno, ostatnim już zagadnieniem podniesionym w ramach przedmiotowej inter-pelacji pozostaje sprzeciw Stowarzyszenia Wspólnota Jerzmanowo w przedmiocie decyzji środowiskowej wydanej dla inwestycji budowy obwodnicy Leśnicy i jego wpływ na faktyczne rozpoczęcie realizacji projektu. W związku z brakiem precyzyj-nych informacji dotyczących samej procedury administracyjnej zainicjowanej przed Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska we Wrocławiu, kieruję pytanie o przewidywany czas rozpatrywania powyższych wniosków Stowarzyszenia i wyda-nia ostatecznej decyzji rozstrzygającej przedmiotowe kwestie. Projekt budowy obwodnicy Wrocławia jest, co oczywiste kluczowy nie tylko dla samej Leśnicy i ich mieszkańców, ale także dla mieszkańców Marszowic. Mając zaś wątpliwości, co do legitymacji czynnej Stowarzyszenia jako wnioskodawcy inicjującego postępowanie administracyjne, powyższe zapytanie staje się konieczne i uzasadnione.
W załączeniu przedkładam listę podpisów mieszkańców Marszowic, którzy wnio-skowali o przedmiotową interpelację oraz w dalszym ciągu ją popierają. Z tego też umocowania wywodzę uprawnienie do dalszego prowadzenia w imieniu mieszkań-ców Marszowic spraw przedmiotowo określonych w niniejszej interpelacji.
Z wyrazami szacunku,
Jerzy Michalak
Radny Rady Miejskiej Wrocławia
Załączniki:
- lista podpisów mieszkańców Marszowic
Biuro Radnego
ul. Stabłowicka 9
54-058 Wrocław
jerzy.michalak@rada.wroc.pl
listy@radnymichalak.pl
Do wiadomości:
1. a/a
Offline
Member
Tolku, odnajdę odpowiedź na interpelację i ją przekażę. Niezależnie od tego wniosłem o dodatkowe środki na rozpoczęcie budowy ścieżki (właściwie ciągu pieszo- rowerowego) do budżetu na 2014 r.. W razie przyjęcia budżetu budowa zacznie się zatem w przyszłym roku.
Offline
Member
Panie Jerzy. Planowany budżet na infrastrukturę rowerową w przyszłym roku wynosi 1,1 mln zł. W centrum, gdzie odbywa się największy ruch rowerowy nadal brakuje niezbędnej infrastruktury do stworzenia bezpiecznej drogi dojazdu. Z groszowego budżetu (Gdańsk wydaje 10 razy więcej) tworzy się substytuty infrastruktury rowerowej (jak np. ostatnio na ul. Ruskiej). Czy jest Pan świadom, że budowa ciągu do Marszowic wiązała by się z zajęciem wszystkich przyszłorocznych środków na infrastrukturę rowerową? Ilość wypadków w centrum rośnie lawinowo i wbrew rozsądkowi byłoby zajmowanie się ul. Marszowicką bez reorganizacji rowerowych "czarnych punktów". Moje twierdzenie nie jest bezpodstawne, proszę zajrzeć do raportu (stworzonego na podstawie danych z CEPiKu)
http://www.rowerowy.wroclaw.pl/imgturys … D_WROC.pdf.
Tabela 19 wyraźnie pokazuje, że trzy najbardziej niebezpieczne miejsca to ul. Legnicka, Powstańców Śląskich i Grabiszyńska (łącznie 120 wypadków). Jedynym rozwiązaniem, na jakie czekają mieszkańcy Marszowic i rowerzyści to zwiększenie budżetu rowerowego do poziomu uczestnictwa w ruchu drogowym wynoszącym ok. 4%, czyli w przypadku Wrocławia około 20 mln. zł.
Piotr Łąk
Offline